Waarom lid worden van BeUAS ?

Het doel van BeUAS bestaat erin om de integratie van onbemande luchtvaart en hun toepassingen in België op een veilige manier te kunnen stimuleren. Deze industrie is vrij nieuw en voor de eerste keer in de geschiedenis worden luchtbeelden (luchtdata) toegankelijk en/of goedkoper aangeboden. Door deze prijsdaling en de evolutie van diverse sensoren wordt deze technologieen, vanuit sectoren andere dan de luchtvaart, benaderd. Daardoor zijn veel bedrijven en personen zich onbewust van de complexiteit van een kleine "drone". Belangrijk om te weten is dat BeUAS ook toegankelijk is voor grotere platformen.

Conferenties, lezingen, meetings en recepties

Om onze leden in te lichten en netwerk mogelijkheden aan te bieden, organiseert BeUAS diverse activiteiten zoals recepties, meetings, conferenties en lezingen over thema's die deze sector aanbelangen.

Promotie via de website/jobs

De website van BeUAS dient ook als portaal voor particulieren of andere bedrijven die beroep willen doen op een bedrijf dat in de RPAS sector actief is. Op deze manier wordt uw bedrijf zonder extra kost gepromoot.

Een sectie jobs zal binnenkort ook starten

Informatie over de internationale RPAS industrie en EASA wetgeving

BeUAS is lid van UVS International, een vereniging die de internationale belangen vertegenwoordigt en deelneemt aan verschillende werkgroepen. Alle belangrijke informatie wordt onder alle leden verdeeld. Dit geldt immers ook voor de Europese wetgeving komende van EASA.

BeUAS Collectieve verzekering

Een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid is onontbeerlijk voor het vliegen met RPAS. Deze verzekering moet voldoen aan de Europese regelgeving, die u kunt terug vinden in EC785/2004. Omdat het niet gemakkelijk is om een geldige verzekering voor RPAS te vinden, biedt BeUAS U een collectieve verzekering aan. Enkel als lid van BeUAS kunt u genieten van de mogelijkheid om deze verzekering af te sluiten:

Verzekering